mywaytomyfitness.blogg.se

Som bloggens namn säger så får ni följa min väg till mina mål, att bli fit!

Första passet

Publicerad 2014-10-06 14:29:41 i Allmänt,

Hej, kan börja med att berätta att jag gymmar på Soo Shim eftersom jag även tränar teakwondo där.
Idag har jag gjort mitt första pass, var dock lite trött i benen efter ett ovanligt jobbigt teakwondopass igår.
 
Pass 1 6/10-14
Uppvärming 10min på löpband men tror de var 7,5 
En klunk vatten
Stetcha 
 
Knäböj 10-15 rep 1-2min vila 3-4 set (Vatten efter 2:a och sista)
Jag gjorde 15x4 men var inte så farligt jobbigt
 
 
Utfallskliv (gå framåt) 20rep vila 1-2 min 3-4 set (vatten vid behov, lagom)
Jag gjorde 20x4 men det kändes som vänster baksida lår drog i ihop sig eller något liknande, gjorde lite ont efter drygt halv övningen
 
Plankan 3-4 set, så länge som möjligt 1-2 min vila (Vatten efter 1 och 3 set)
1: 1.00 min
2: 30 sek (borde ha pressat mig mer)
3: 40 sek
4: 35 sek
Kunde nog ha pressat mig ännu lite till om jag verkligen velat på de flesta seten.
 
Rygglyft6-10 eller 10-15 rep 3-4 set 1,2 min vila (Vatten när det behövs, lagom)
 
 
Jag gjorde första set på en "maskin" 15 rep men det kändes mest i benen
De andra seten gjorde jag vanliga rygglyft på marken, 15 rep på alla men 2:a var jag inte så fokuserad så gjorde inte så nogrannt.
 
 
Situps på pilatusboll så många som jag orkar 3-4 set (Vatten när det behövs, lagom)
1: 103
2: 100
3: 100
Jag var lite ofokuserad och lite stressad med tid så kunde säkert ha gjort fler på alla set. 
 
Stretcha 
Blev en snabb stretch eftersom jag var stressad av att inte missa bussen. 
 
Jag tog 1 portin proteinshake efter passet, 1/2dl Whey Proteinpulver Chokladsmak blandat med 2 1/2dl mjölk
men även en mandarin lite senare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela